محل تبلیغات شما

اختراع مربوط به ساندویچ پانل کامپوزیت به خصوص برای پوسته بدنه کابین هواپیما یا بال گرد است که هسته تو خالی بین دو پوسته با پوش فیبری کامپوزیت می باشد . در طراحی و ساخت بال گرد ، قطار ، کابین هواپیما مشکل دیرینه ای وجود دارد و آن سر و صدای بیش از حد موتور و رتور اصلی است . این اختراع برای کاهش سر و صدا و بار گذاری پوشش ها و پانل های دیوار داخلی کابین هلیکوپتر ساخته شده است و ساختار نوسانات کم سر و صدا در کابین است .

عایق صدا در ساندویچ پانل

با این حال استفاده از این پانل و ساخت و ساز و نصب آن ها مستم هزینه های هنگفت است . همچنین باعث وزن بیشتر هلیکوپتر می شود . در ساخت دیواره داخلی هلیکوپتر باید از نوعی عایق صدا در ساندویچ پانل استفاده شود . ساختار شناخته شده شامل یک لایه فیبر کامپوزیت است که به صورت لانه زنبوری است . یک حفره در روی پوسته ایجاد می شود ، ارائه چنین حفره ای در روی پوسته سرو صدای اضافی را جذب می کند و مانند یک عایق عمل کرده . این حفره برای محدود کردن فرکانس ناشی از سر و صدا است .

با این حال این ساخت و ساز معایبی نیز دارد ، اگر هر چیزی از حفره رد شود باعث پارگی فیبر و الیاف کامپوزیتی می شود ، در نتیجه قدرت ساندویچ پانل را کاهش می دهد . به خصوص اگر چگالی حفره نسبتا بزرگ باشد . علاوه بر این تعمیر آن نیاز به هزینه بیشتر و یا حتی جایگزین کردن کامپوزیت است . این حفره باز موجب جذب رطوبت و گرد و غبار و نفوذ آن ها به داخل کابین می شود . در نتیجه وزن سازه افزایش می یابد . شاید در طول زمان به کاهش سر و صدا کمک کند ، اما هر چه سریع تر منجر به تنزل سازه می شود .

هدف از این اختراع ساخت ساندویچ پانل کامپوزیت با عایق صدا و وزن سبک و هزینه کمتر است . پوشش کامپوزیت در پوسته اول و دوم از فیبر خالص است و هسته آن تو خالی است . این فیبر خالص کامپوزیت باعث انعطاف پذیری بیشتر پانل می شود . دلایل کاهش هزینه ، پوشش پوسته کامپوزیت است که از الیاف شیشه ای می باشد و به صورت کامپوزیت جامد در آمده است . این پوسته فیبر خالص با هسته تو خالی درونی باعث جذب سر و صدا می شود . علاوه بر این باعث سبکی وزن ، قدرت بالا و سفتی پانل می شود . در نتیجه هزینه تولید آن هم کاهش می یابد .

می توان بدون نیاز به تولید حفره این پوشش را انجام داد . این کامپوزیت در زمینه ساخت هلیکوپتر بسیار عالی است ، چون عایق صوتی بالایی دارد و قدرت بیشتری در سازه وجود دارد . به منظور ارائه موثر ترین حفاظ در برابر جذب سر و صدا  می توان از پوشش جامد یا پوشش الیاف خالص استفاده کرد . در این پوشش 95 % تا نزدیک 100 % از سر و صدا کاسته می شود  و همچنین از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به داخل سلول جلوگیری می شود .

برای کاهش وزن نیز در هر دو پوسته داخلی و خارجی همان طور که گفته شد می توان از فیبر خالص استفاده کرد . این فیبر خاصیت انعطاف پذیری دارد . چنین پانل هایی یک سطح مسطح و صاف را در داخل کابین تشکیل می دهند و باعث سبکی وزن سازه می شوند . همچنین این ساندویچ پانل ها برای قاب سازی ، دیواره های داخلی و خارجی به کار می رود . مثلا برای بدنه هواپیما چون تحمل فشار بار های جانبی را دارد و همچنین استحکام بالا و وزن سبکی دارد .

UPS Avio 4000 – 10-40 kVA OnLine EXIMPOWER ITALY

راز بازی انفجار چیست و چگونه می توان برنده این بازی شد؟

عوامل مؤثر در قیمت خرید باطری فرسوده چیست؟

کامپوزیت ,، ,صدا ,پوسته ,پانل ,سر ,می شود ,سر و ,و صدا ,فیبر خالص ,است این

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Thomas's site گروه انیمیشن سازی فدك liboxdeni Julia's memory به یاد نرگس مردان اعراف منتقل شد! لوله بازکنی و تخلیه چاه powarycvaa Thomas's info